14.1.2012

Projektin aloitus

Heti aamusta, tai siis sitten kun sain koottua itteni ja noustua sängystä. Alkoi Ruffen puunaaminen. Leikattiin aamulla tassukarvat siisteiksi ja samalla noi korvien takaa sojottavat hapsuset, sekä kynsien leikkuu ja hiominen. Yllättävän hyvin se jakso ootella rauhassa, kun kyykistelin sen ympärillä nykien milloin mitäkin tassua ilmaan. Aamuisten puunailujen jälkeen, saapuikin posti, Petenkoiratarvikkeesta jälleen, siis aikasemmassa postauksessa mainitsemani pussitunneli, vielä puoleen hintaan (29,30€). Olin ihan onnesta soikeena, ja heti hiukan treenailtiin, sisätiloissa tosin tällä kertaa. Ensimmäiset kaksi kertaa piti mennä pussin toiseen päähän ja nostaa kangasta hiukan että suostui tulemaan läpi. On ilmeisesti päässyt unohtumaan miten pussitunnelit toimii. Muutaman pettymyksen jälkeen tuli esiin kadotettu taito, ja Ruffe juoksenteli iloisena pussitunnelista läpi uudelleen ja uudelleen. Kuvia en saanut huonon valaistuksen takia, mutta eiköhän niitäkin tule, kun aletaan taas tällaista rauhallisen puolesta talviagilityä harjoittelemaan takapihalla. 


Päivemmällä olikin edessä pienoinen urakka ton projektin kanssa, olen nääs alkanut tehdä itse A-estettä. Kauhistuin kaupassa olevien hintaa ja tein tällaisen '' tee-se-itse''-vaihtoehdon. Ohjeina toimi hyvin kennelliiton määritelmä A-esteen mitoista. Pohjamateriaalina on nyt filmivaneria (ei ole kaikista halvin vaihtoehto). Tänään  pääsin siihen pisteeseen, että oon saanut kaikki liukumisenesto palikat sahailtua sopivan kokoisiksi ja aseteltua ne jo toiselle sivuista. Huomenna en välttämättä jaksa kyllä tehdä asialla sen enempää, kuin tehdä listaa siitä että mitä rautakaupasta pitäis käydä hakemassa, niin pääsisin vauhtiin. Odotan vaan sitä, että pääsen maalaamaan tota härpäkettä. Aika paljon maalattavaa kun siitä tulee niin valtava, no valtava ja valtava, sen kokoinen, kun se pitääkin olla.


Kello löi kuutta ja oli aika viedä Ruffe pesulle. Se on jotenkin aina niin säälittävää katsottavaa, kun kastelee pienen sheltti pojun. Hyvin se käyttäyty suihkussakin, ihmettelen suuresti sen kärsivällisyyttä näinkin nuorella iällä. Pesun jälkeen sen täytyi kestää vielä monet minuutit pyyhkeellä lääppimistä ja sen jälkeen föönaamista. Pojun hermo alkoi palaa loppuun vasta siinä vaiheessa, kun kaikki karvat oli harjattu vastakarvaan moneen kertaan. Siitähän tuli ihan puudeli, kauheen pöyheä ja muhkea joka suunnasta. Oon melkein varma, että se on aamulla ihan lässähtänyt. No sitten vaan harjailut ja föönailut uudelleen. Huomenna sitten saa nähdä miten tää veijari toimii kehässä, toivottavasti kaikki sujuu sutjakkaasti, ilman sen suurempia kommervenkkejä.


Ciao !

1 kommentti:

Arvostamme vaivanäköäsi, kiitos tuhannesti kommentistasi! :)