23.1.2012

Omat synttärit

Tänään oli tosiaan mun synttärit, lahjoja ei sen kummemmin tullut, sillä olin pistänyt toiveisiin ihan vaan rahoitusta harrastuksiin, tilille sitten tulikin rahoja ihan mukavasti, jokatapauksessa oon maannu kotona kokopäivän kipeenä. Ruffelle ei oikeen sopinut tällainen järjestely, jos kerran olen kotona tulisi mun puuhata sen kanssa päivät pitkät, ilmeisemmin myös täysin tauotta. Aamulla kuitenkin nukuttiin pitkään, jonka jälkeen aloiteltiin päivää vähän aivojumpalla, treenailtiin vähän rally-toko juttuja, etenkin vasemmalla sivulla istumista, suorassa linjassa. Kyllä se vielä siitä, vikana on ehkä se, että mulla on tapana kumartua vähän Ruffen puoleen kun suoritetaan tehtäviä. Kun katon sitä se yrittää tietenkin tarjota katsekontaktia, jonka takia se vääntyy vähän mun puoleen. Takaapäin se näyttää ainakin tosi kierolta. Siihen lisää harjoitusta siis.


Päivemmällä oli puhti poissa, ja katselin nauhalta erillaisia koiraohjelmia. Ruffen huomioiminen jäi toissijaiseksi, tämä kostautui pian. Ruffe levitteli uusille sohville ylpeänä pehmoleluaan, suorituksensa jälkeen, se vielä pyöri ja kieri vanu kasassaan tyytyväisenä. Tietysti vanu tarttui Ruffen karvoihin, se vasta oli huvittava näky. Ennenkuin ehdin silmiä räpäyttää, se juoksenteli ympäri kämppää hippulat vinkuen ja vanupallot lentäen. Pienen komentamisen jälkeen se palasi sohvalle katuvaisenäköisenä. Onneks ei oo vaikeeta korjata tollasta. Tämän jälkeen ajattelin järjestää Ruffelle vähän älyllistä toimintaa. Alettiin harjoitella etutassujen ristiin laittamista makuuasennossa. Aloiteltiin oikealla tassulla. Targetilla aloiteltiin, aina kun oikea tassu meni vasemman yli, sai siitä naksautuksen ja herkun. Vähitellen häivytin targetin paperin palaseksi, sekoitti aluksi Ruffea, mutta alkoi vähän ajan kuluttua sujua paremmin. Muutaman kerran kokeilin vaan osoittamalla maata sanoen '' ristiin '' muutaman kerran onnistui, mutta eteneminen tapahtui ehkä hiukan liian nopsasti. Vasenta tassua ei alettu vielä yrittää, ehkä huomenna, jos oikean puolen ristitys sujuisi jo ongelmitta.

Ciao !

1 kommentti:

Arvostamme vaivanäköäsi, kiitos tuhannesti kommentistasi! :)